Edycja 2024 oficjalnie rozpoczęta!
Czym różni się mentoring od coachingu a czym od tutoringu? Czym jest kontrakt w mentoringu, po co i komu jest potrzebny? Dlaczego warto precyzyjnie formułować swoje cele i jak to robić?
Na te i inne ważne pytania odpowiadali mentee podczas piątkowych sesji I zjazdu tegorocznej edycji TopMinds.
Na jakie pytania odpowiadali mentorzy i mentorki? W sobotę pracowali w dwóch grupach.
Pierwsza – jak i mentee, pod przewodnictwem Piotra Jaworskiego – pracowała nad tematem kontraktu, zadaniami i zakresem odpowiedzialności mentora/mentorki a także zastanawiała się, po co pisać czarny scenariusz planów rozwojowych? O co warto zapytać swojego mentee na początku relacji?
Druga grupa mentorów i mentorek – tych mających już doświadczenie w programie – razem z prowadzącym, Arturem Negri, rozważała jak style myślenia wpływają na budowanie relacji między mentorem a mentee, poznawała nowe narzędzia do pracy z mentorowanymi, w tym rozmawiali o znaczeniu… ciszy w mentoringu.
W tym czasie mentorowani poznali doświadczenie uczestniczek poprzednich edycji TopMinds – mieli okazję porozmawiać z 4 absolwentkami programu i dowiedzieć się, w jaki sposób wykorzystały one doświadczenie uczestnictwa w programie w rozwoju swoich karier naukowych.
Następnie, mentee pod kierunkiem Pawła Frelika pracowali nad swoją naukową widocznością w sieci.
Pod koniec zjazdu wszyscy zatrzymaliśmy się na chwilę by zapytać: na jakich pułapkach myślenia łapie się każdy i każda z nas i jak mogą one wpływać na przebieg rozmów w mentoringu i na podejmowane decyzje?
To był pełen wrażeń i nowej wiedzy dla uczestników i uczestniczek nowej edycji programu TopMinds. Był też pełen nowych znajomości i spotkań, w tym przede wszystkim – czasem pierwszych spotkań par mentorskich.
Trzymamy kciuki za nowe pary mentorskie – ustalenie przez nich celów mentoringu i konsekwentnego dążenia do ich realizacji.
Zobacz relację fotograficzną z naszego pierwszego spotkania.